HTML

Wikipedia-blog

Minden, ami a Wikipédiával kapcsolatos. Vélemények, kritikák, pletykák...

Friss topikok

Linkblog

Pár dolog a luxemburgi Wikipédiáról

2008.11.24. 12:33 :: Wikipediator

A napokban a luxemburgi nyelvű Wikipédia oldalaival voltam elfoglalva. Nagyon büszke vagyok kis falumra, Ecserre, és - mivel érdeklődő nyelvész is vagyok - szeretném minél több nyelven látni és olvasni a faluról szóló szócikkeket. Valamikor az év elején Ecser szócikke mintegy 6-8 nyelven létezett már. Miután elkészült az angol változat is, szétküldtem pár interwiki-szerkesztőnek, és szép lassan megjelentek érdekesnél érdekesebb fordítások. Jelenleg mintegy 70-72 nyelven lehet Ecserről olvasni, ezzel budapest után az én falum a második legtöbb nyelven olvasható magyar település. Már régi próbálkozásom az, hogy luxemburgi nyelven is olvasható legyen, ezért jártam a lbwiki (így is szoktuk rövidíteni a wikiket, az első pár betű mindig a domain-névre utal) oldalait. sajnos megint csak azt a választ kaptam, erről híres a lbwiki, hogy először a magyar nagyvárosok szócikkeit szeretnék megírni. Dicséretes. De azért egy szótárral úgy-ahogy megírtam a luxemburgi szócikket, amit persze, jó wikishez méltóan, ki is javítottak.

A luxemburgi wiki egyik érdekessége, mivel kicsi wikiről van szó (24 ezer szócikk), az az, hogy minden szócikket, ami Luxemburghoz kapcsolódik, lefordítanak. Így minden Luxemburg nevű települést, ami pl. az Egyesült Államokban található, vagy a Luxemburg nevű... azt hiszem kisbolygót vagy üstököst.  

Szólj hozzá!

Címkék: luxemburgi wikipédia lbwiki

A bejegyzés trackback címe:

https://wikipediablog.blog.hu/api/trackback/id/tr6785674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása